چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

قائم مقام مجمع العلماء اندونزی اختلاف بین مذاهب مختلف را ناشی ازتعصبات و جهالت افراد و عدم آگاهی و معرفت پیروان مذاهب گوناگون نسبت به همدیگر دانست.

«پرفسور دکتر محی الدین الجنیدی» عصر چهارشنبه طی سخنانی در جمع مسوولان و دانش پژوهان دانشگاه ادیان و مذاهب قم افزود: فعالیت دانشگاه هایی نظیر ادیان ومذاهب باعث ایجاد معرفت و شناخت مذاهب و ادیان نسبت به یکدیگر و رفع اختلافات بین آنها می شود.

وی، اختلافات قومی و مذهبی را ناشی از جهالت و تعصبات افراد دانسته و تصریح کرد: اختلاف بین مذاهب مختلف و در نتیجه تعصب ها و جهالت ها و ناشی از عدم آگاهی و معرفت پیروان مذاهب گوناگون اسلام نسبت به همدیگر است.

قائم مقام مجمع العلماء اندونزی رفع این اختلافات را رسالتی عظیم برای دانشگاه هایی نظیر ادیان و مذاهب دانست و با اشاره به آیه «...ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی آخرة الحسنه...» گفت: این حسنه تنها با کسب علم و دانش حاصل می شود و کسب علم و دانش و شناخت مسلمانان نسبت به همدیگر باعث اتحاد آنان خواهد شد.

*دانشگاهی که اختلافات را از بین می برد

قائم مقام مجمع العلماء اندونزی یادآورشد: وجود دانشگاه و مرکز علمی همانند دانشگاه ادیان و مذاهب بسیاری از اختلافات و تنگ نظری ها را از بین می برد.

وی در ادامه ضمن توضیحاتی درباره مجلس العلماء اندونزی گفت: این مجموعه مستقل از حکومت و کاملا آزاد فعالیت می‌کند و در صدور فتوا نیز به همین شکل عمل می کند؛ به طور مثال هنگام سفر و دیدار جرج بوش از اندونزی استقبال از وی را حرام اعلام کردیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha